اتحاد و یکپارچگی حول محور ولایت ، اصلی ترین قاعده و مقدمه ظهور

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

پیچ تاریخی عبارتی است که امام خامنه ای(مدظله) شرایط حساس کنونی و تحولات فوق العاده و عظیم فعلی جهان را با آن توصیف نموده اند، هرچند این عبارت را در بیانات معظم له در دهه های گذشته به ندرت می توان دید اما در شرایط بی نظیر کنونی و پس از آغاز بیداری اسلامی بطور مکرر می توان این عبارت را در کلام بشارت آمیز معظم له مشاهده نمود ، اما آنچه محل سئوال و تامل است این است که این پیچ تاریخی چه مختصاتی دارد ، از چه زمانی شروع شده و به کجا ختم خواهد شد و نسبت آن با ظهور و حاکمیت جهانی اسلام چیست؟

جهان لحظات حساس و بی نظیری را سپری می کند ، خاورمیانه اسلامی در حال تولد است و دوست و دشمن با چشمی نگران ، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را به نظاره نشسته اند ، قدرت عظیم اسلامی که تنها می توان در صدر اسلام از گستردگی و خلوص آن نشانه ای دید.

به جرات می توان وقوع انقلاب اسلامی در ایران را تولد دگرباره اسلام خواند ، انقلابی که اینک در دهه چهارم عمر مبارک خود با گسترشی عجیب و با وقوع بیداری اسلامی ، سراسر خاورمیانه را درنوردیده و می رود تا با تشکیل مجموعه متحد اسلامی به رهبری حجت حق ، دنیای جدیدی را فراروی جهان بشریت قرار دهد.

ولی امرمسلمین(مدظله) از تحولات فوق العاده کنونی با عبارت پرمعنای " پیچ تاریخی" نام می برند و بشارت می دهند که با تداوم این پیچ تاریخی تسلط ظالمانه‌ى استكبار و صهيونيزم بر دنياى اسلام، كه سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع خواهد شد و جهان بشریت از سيطره‌ى ديكتاتوریها رها شده و به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى خواهد رسید.

مراحل سه گانه پیچ تاریخی در کلام امام خامنه ای(مدظله) :

1- مرحله اول : وقوع انقلاب اسلامی




آنچه از بیانات ولی امر مسلمین(مدظله) برداشت می شود این است که پیچ تاریخی کنونی حقیقتی مبارک است که از سه دهه قبل و با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شده است، در واقع مرحله اول پیچ تاریخی عصر معاصر در ایران اسلامی واقع شده و به پیروزی حرکت مردمی و تغییر حکومت طاغوتی به حکومتی اسلامی منجر گردید:

كشور ما، نظام جمهورى اسلامى و ملت ايران كار بزرگى را انجام داد. آن حادثه‌اى كه در ايران اتفاق افتاد و مسير تاريخ را عوض كرد، واقعاً در قالب الفاظ نميگنجد. حالا سى سال از انقلاب گذشته؛ وقتى سيصد سال بگذرد، كسانى كه ناظرند و اين حادثه‌ى عظيم را مى‌بينند، آنها حس ميكنند كه چه اتفاقى افتاده؛ چه پيچ عظيمى در تاريخ امت اسلامى، و فراتر از آن، در تاريخ بشريت، اتفاق افتاده. كار بزرگى شده؛ ماها بخشهاى كوچكى از آن را حس كرديم و لمس كرديم و ديديم و مى‌بينيم...

عزيزان من! كشور شما و ملت شما در يك پيچ خطرناك تاريخى در حال حركت است. سى سال است ما داريم اين پيچ را طى ميكنيم. به نقاط خطرناك، خطرخيز رسيديم، از آن عبور كرديم؛ لكن تمام نشده. اين نقطه‌ى حساس تاريخى فقط مربوط به تاريخ ايران نيست، مربوط به تاريخ امت اسلامى است...

اگر به مقطع اخير تاريخى كشورتان - قبل از انقلاب - نگاهى بكنيد، مى‌بينيد ما در حول و حوش اين پيچ تاريخى كه انقلاب آن را براى ما به‌وجود آورد، در چه وضعى بوديم؛ در اين صورت مى‌توانيم موقعيت كنونى خود را درست تشخيص دهيم...

2- مرحله دوم : وقوع بیداری اسلامی و تشکیل خاورمیانه اسلامی



آنچه از کلام آقا برداشت می شود این است که مرحله دوم پیچ تاریخی با آغاز بیداری اسلامی و حرکت بزرگ امت اسلامی از دو سال قبل آغاز شده و به لطف حق می رود تا با نابود کردن سلطه مزدوران استکبار در سرزمینهای اسلامی زمینه را برای تشکیل امت متحد اسلامی در خاورمیانه فراهم کند :

يك نكته‌ى ديگر، كلمه‌ى ديگر، در مورد اصل مسئله‌ى بيدارى اسلامى است. اين حادثه‌ى بزرگى كه در دنياى اسلام به وجود آمده است كه از تونس شروع شد و در مصر عظمتى پيدا كرد و بعد به كشورهاى ديگر منتقل شد، اين يك حادثه‌ى عجيبى است، نظير ندارد؛ در تاريخ ما هرچه انسان نگاه ميكند، اين حادثه يك حادثه‌ى عظيمى است، حادثه‌ى معمولى نيست. اين حادثه ميتواند مسير دنيا را عوض كند، ميتواند تسلط ظالمانه‌ى استكبار و صهيونيزم را بر دنياى اسلام، كه سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع كند، ميتواند امت اسلامى را متشكل كند؛ به شرط اينكه تداوم پيدا كند....

اين نقطه‌ى حساس تاريخى فقط مربوط به تاريخ ايران نيست، مربوط به تاريخ امت اسلامى است.

البته مسائل دنياى اسلام در اين برهه‌ى از زمان، مسائل بى‌نظيرى است. اين تحولاتى كه در دنياى اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجيب و تكان‌دهنده و تعيين‌كننده‌ى مسير امت اسلامى در آينده است. اميدواريم ان‌شاءاللّه همچنان كه تاكنون ملتهاى اين منطقه توانسته‌اند كارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان كارهاى شايسته‌اى انجام داده‌اند، اين آهنگِ رفتار همچنان ادامه پيدا كند و دشمنان امت اسلامى كه روزبه‌روز ترفندهاى خود را پيچيده‌تر ميكنند و با همه‌ى قوا، با همه‌ى توان، از همه‌ى اطراف وارد اين ميدان ميشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه كنند؛ و البته ان‌شاءاللّه نخواهند توانست غلبه كنند. روزگار تازه‌اى آغاز شده است، وضع جديدى در دنياى اسلام به وجود آمده است، و اين وضع بر روى زندگى همه‌ى ملتهاى جهان بتدريج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان‌شاءاللّه.

حقیقت درخشانی که ولی امر مسلمین(مدظله) در سفر کرمانشاه در یک سال پیش به صراحت بشارت دادند که نسل کنونی برافراشته شدن پرچم اسلام در سرزمینهای اسلامی و تشکیل مجموعه متحد اسلامی را خواهند دید :

من تردیدی ندارم که آینده متعلق به اسلام است ، آینده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان شاالله آنروزی را که پرچم اسلام در تمام این مناطق به اهتزار دربیاید و یک مجموعه ی متحد اسلامی مقتدر و باعزت تشکیل بشود ، اون روز رو شما خواهید دید به توفیق الهی!

به لطف حق مرحله دوم پیچ تاریخی که بیشتر شامل امت اسلامی می باشد با تشکیل خاورمیانه اسلامی ، تحقق تمدن نوین اسلامی و قدرت بین المللی اسلامی در سراسر کشورهای مسلمان به زودی به نتیجه خواهد رسید.

3- مرحله سوم : نابودی مستکبران جهان و حاکمیت جهانی اسلام (ظهور)



اما مرحله سوم پیچ تاریخی که در بیانات ولی امرمسلمین(مدظله) می توان به خوبی آن را ترسیم کرد ، جهان بشریت و سراسر کره زمین را در برمی گیرد و در ادامه این تحولات عظیم قرار دارد ، تحولاتی که بعد از اسلامی شدن خاورمیانه و تشکیل مجموعه متحد اسلامی با رهبری واحد در آن روی خواهد داد ، در این مرحله که مرحله سوم یا نهایی پیچ تاریخی می باشد با نابودی جهانی تسلط ظالمانه استکبار و صهیونیسم و سیطره دیکتاتوریها همراه بوده و به حاکمیت ملتها و ارزشهای الهی اسلام در سراسر کره زمین منجر خواهد شد:

شرائط گيتى حساس و جهان در حال گذار از يك پيچ تاريخىِ بسيار مهم است. انتظار ميرود كه نظمى نوين در حال تولد يافتن باشد.

اين پيچ تاريخى‌اى كه گفتم، عبارت است از تحول از سيطره‌ى چنين ديكتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى؛ اين پيش خواهد آمد؛ استبعاد نكنيد.

بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است.

مراحل سه گانه پیچ تاریخی در آینه روایات

مرحله اول : تشکیل حکومت مقدمه ساز یا انقلاب اسلامی

تامل و تعمق در روایات عصر ظهور نشان می دهد که مراحل سه گانه پیچ تاریخی به خوبی در روایات عصر ظهور به چشم می خورد ، مرحله اول پیچ تاریخی ، تشکیل حکومت مقدمه ساز ظهور در مشرق زمین یا ایران می باشد که روایات متعددی پیرامون آن وجود دارد .

مرحله دوم : فرمانروایی امام عصر(عج) بر کشورهای اسلامی یا خاورمیانه اسلامی

حکومت مقدمه سازی که نیروهایش بعد از تشکیل و قدرت گیری به رهبری سیدخراسانی به سمت عراق حرکت می نماید و پس از شکست سفیانی و بیعت با امام عصر(عج) و جنگهای متعدد ، نهایتاً با سقوط حکومتهای جور توسط ملتها و فتح قدس منجر به تشکیل حکومتی واحد بر سراسر کشورهای اسلامی به رهبری امام عصر(عج) می گردد در این هنگام روم(آمریکا و اروپا) که عازم جنگ با مسلمانان به رهبری امام عصر(عج) هستند با نزول حضرت مسیح(ع) مواجهه شده و به ناچار با وساطت ایشان صلحی 7 یا 9 ساله میان مسلمانان و مسیحیان منعقد می گردد .

مرحله سوم : نابودی کامل مستکبران و حاکمیت جهانی اسلام به رهبری امام زمان(عج)

اما در نهایت رونق روزافزون تمدن نوین اسلامی و جذابیت آن برای مردم جهان و خسته شدن انسانها از حکومتهای جور موجب می شود ملتهای جهان فوج فوج به اسلام روی آورند و همین امر موجبات خشم دشمنان شده را فراهم آورده و پس از گذشت 2 سال به ناچار آنها را به نقض پیمان صلح و آغاز نبرد نهایی سوق می دهد که منجر به نابودی کامل آنها و حاکمیت جهانی اسلام به رهبری امام عصر(عج)می گردد.

 

اتحاد و یکپارچگی حول محور ولایت ، اصلی ترین قاعده و مقدمه ظهور

همانگونه که می دانیم لازمه تحقق ظهور امام عصر(عج) زمینه ها و مقدماتی هستند که از آنها به قواعد ظهور یاد می شود ، قواعدی مانند دعا ، فراگیری ظلم و ستم ، غربال ، اوج گیری محبت و احساسات ، قاعده یاس و ..... اما مهمترین این قواعد را باید در یکپارچگی شیعیان حول محور ولایت جستجو کرد ، قاعده ای که وجود مقدس امام زمان(عج) در نامه ی مبارکشان به شیخ مفید(ره) آن را ضرورت اصلی تحقق ظهور ذکر می فرمایند :

وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيل .

بحار الأنوار ، ج53 ، ص177 و الإحتجاج ، ج2 ،‌ ص 499 .

و چنانچه شيعيان ما - خدا به طاعت خود موفّقشان بدارد- قلباً در وفاى به عهدشان یکپارچه می‏شدند ، نه تنها سعادت لقاى ما از ايشان به تأخير نمی ‏افتاد ، كه سعادت مشاهده ما با شتاب بديشان می ‏رسيد و اين ها همه در پرتو شناخت كامل ما و صداقت محض نسبت بما می ‏باشد ، بنا بر اين هيچ چيز ما را از ايشان محبوس نمی ‏دارد جز اخبارى كه از ايشان بما می رسد و ما را مكروه و ناراحت می ‏سازد و از ايشان انتظار نداريم ، و تنها از خدا بايد يارى خواست و او براى ما كافى و نيكو كارگزار و پشتيبانى است .

(از فرازهای فوق برداشت می شود که یکی از عوامل اصلی تداوم غیبت شایع شدن گناهان در ابعاد فردی و اجتماعی می باشد که امیدواریم به فضل الهی توفیق استقرار تقوا در زندگی شخصی و اجتماعی را داشته باشیم تا در کنار یکپارچگی حول محور ولایت به لطف حق در زمره زمینه سازان ظهور حجت حق(عج) قرار گیریم)

آب زنید راه را هین که نگار می رسد

این روزها سراسر جهان شاهد استقبال چشمگیر و بی نظیر توده های مردمی از ولی امر مسلمین(مدظله) است ، فوران عشق و محبت و اطاعت و لبیک به نائب امام زمان(عج) صحنه های بدیع و مبارکی را فراروی جهان بشریت قرار داده است ، صحنه هایی که تاریخ آنها را کمتر به یاد دارد ، هرگز سخن آن خبرنگار ایتالیایی فراموش نخواهد شد زمانی که استقبال مردم اصفهان از آقا در سفر اصفهان را دیده و با تعجب گفته بود :

مردم آنچنان به استقبال آمدند که گویی مسیح ظهور کرده است!

و ما اعتقاد داریم که این صحنه های عظیم که تجلی عشق و محبت و ولایت است ضمن اینکه از نشانه های نزدیکی ظهور است ، تحقق اصلی ترین و ضروری ترین قاعده ظهور یعنی یکپارچگی شیعیان حول محور ولایت را به خوبی به نمایش می گذارد و بشارت بخش فراهم بودن شرایط آن واقعه مبارک وعده داده شده می باشد.

این مانورهای سیاسی مذهبی نظامی مردمی را می توان از مهمترین قسمت های پیچ تاریخی جهان بشریت به حساب آورد ، پیچ تاریخی مبارکی که رهایی ملتها از تمام قیود شیطانی و تجلی زیباترین درجات عشق و محبت حول محور ولایت حجت حق را بشارت داده و در پی خواهد داشت.

 

نگاهی به بخشی از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی جهان

مرور بیانات روشنگر ولی امر مسلمین(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی جهان بشریت مختصاتی از این واقعه مبارک به دست می دهد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد :

1- تغییرات پیچ تاریخی ، جهانی بوده و بر روی تمام ملتهای جهان اثر می گذارد

2- گاهی پیچ های تاریخی همراه با ظهور انبیاء و اولیاء الهی بوده است

3- نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى

4- پیچ بزرگ تاریخی ، وعده خداوند مبنی بر حاکمیت اسلام است.

5- پیچ تاریخی کنونی منجر به نظم نوین جهانی بر پایه ارزشهای معنوی خواهد شد

6- پیچ تاریخی با وقوع انقلاب اسلامی آغاز شده و اکنون به نقطه خطرناک و حساس خود رسیده است

7- پیچ تاریخی با تداوم ميتواند تسلط ظالمانه‌ى استكبار و صهيونيزم را بر دنياى اسلام، كه سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع كند.

8- پيچ تاريخى‌عبارت است از تحول از سيطره‌ى ديكتاتوریها به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى

9- اسلام ، امت اسلامی و ایران اسلامی نقش بسیار مهمی در پیچ تاریخی کنونی جهان دارند.

10- از نشانه های پیچ تاریخی جهان ، شکست و بن بست تمدن غرب و بیداری اسلامی و اوج گیری تمدن اسلامی است.

گزیده ای از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) :

البته مسائل دنياى اسلام در اين برهه‌ى از زمان، مسائل بى‌نظيرى است. اين تحولاتى كه در دنياى اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجيب و تكان‌دهنده و تعيين‌كننده‌ى مسير امت اسلامى در آينده است. اميدواريم ان‌شاءاللّه همچنان كه تاكنون ملتهاى اين منطقه توانسته‌اند كارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان كارهاى شايسته‌اى انجام داده‌اند، اين آهنگِ رفتار همچنان ادامه پيدا كند و دشمنان امت اسلامى كه روزبه‌روز ترفندهاى خود را پيچيده‌تر ميكنند و با همه‌ى قوا، با همه‌ى توان، از همه‌ى اطراف وارد اين ميدان ميشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه كنند؛ و البته ان‌شاءاللّه نخواهند توانست غلبه كنند. روزگار تازه‌اى آغاز شده است، وضع جديدى در دنياى اسلام به وجود آمده است، و اين وضع بر روى زندگى همه‌ى ملتهاى جهان بتدريج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان‌شاءاللّه

خطبه‌هاى نماز عيد فطر

شما ولادت پيامبر(ص) و ائمه(ع) را جشن مى‏گيريد. صدها سال است كه ولادت مسيح(ع) را جشن مى‏گيرند. چرا ولادتها اهميت و ارزش دارند؟ به خاطر اين‏كه يك مقطع حساس و تعيين‏كننده و يك نقطه‏ى عطف و يك پيچش در تاريخند. يعنى تاريخ در خطى مى‏رفت؛ اما در اين لحظه، به يك سمت ديگر پيچيد. اين، نقطه‏ى پيچ و نقطه‏ى عطف و نقطه‏ى انعطاف به يك سمت ديگر است. اگر ما با اين حساب نگاه كنيم، اهميت دهه‏ى فجر خيلى زياد است.

بيانات در ديدار با اعضاى شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى و مسؤولان ستاد برگزارى دهه‏ ى فجر

يك نكته‌ى ديگر، كلمه‌ى ديگر، در مورد اصل مسئله‌ى بيدارى اسلامى است. اين حادثه‌ى بزرگى كه در دنياى اسلام به وجود آمده است كه از تونس شروع شد و در مصر عظمتى پيدا كرد و بعد به كشورهاى ديگر منتقل شد، اين يك حادثه‌ى عجيبى است، نظير ندارد؛ در تاريخ ما هرچه انسان نگاه ميكند، اين حادثه يك حادثه‌ى عظيمى است، حادثه‌ى معمولى نيست. اين حادثه ميتواند مسير دنيا را عوض كند، ميتواند تسلط ظالمانه‌ى استكبار و صهيونيزم را بر دنياى اسلام، كه سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع كند، ميتواند امت اسلامى را متشكل كند؛ به شرط اينكه تداوم پيدا كند.... حركت، حركت عظيمى است و بحمداللَّه تا امروز حركت موفق بوده است؛ لكن توجه كنيد كه غرب و در رأس آنها آمريكا و صهيونيسم با همه‌ى وجود به ميدان آمده‌اند و بيشتر به ميدان خواهند آمد تا بتوانند اين حركت را مهار كنند و بر اين امواج سوار بشوند؛ ملتها بايد بيدار باشند. آنها غافلگير شدند، نميتوانستد و نتوانستند پيش‌بينى كنند. اين غافلگيرى مكر الهى است؛ «و مكروا و مكر اللَّه واللَّه خير الماكرين»

بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بيدارى اسلامى»

آنچه كه من به شما جوانان عزيز و فرزندان خودم عرض ميكنم، اين است كه بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است. امروز نه ماركسيسم جاذبه دارد، نه ليبرال‌دموكراسى غرب جاذبه دارد - مى‌بينيد در مهد ليبرال‌دموكراسى غرب، در آمريكا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف ميكنند به شكست - نه ناسيوناليستهاى سكولار جاذبه‌اى دارند. امروز در ميان امت اسلامى، بيشترين جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مكتب وحى؛ كه خداى متعال وعده داده است كه مكتب الهى و وحى الهى و اسلام عزيز ميتواند بشر را سعادتمند كند. اين يك پديده‌ى بسيار مبارك و بسيار مهم و پرمعنائى است.

اين پيچ تاريخى‌اى كه گفتم، عبارت است از تحول از سيطره‌ى چنين ديكتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى؛ اين پيش خواهد آمد؛ استبعاد نكنيد.

بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بيدارى اسلامى» -10/11/90

كشور ما، نظام جمهورى اسلامى و ملت ايران كار بزرگى را انجام داد. آن حادثه‌اى كه در ايران اتفاق افتاد و مسير تاريخ را عوض كرد، واقعاً در قالب الفاظ نميگنجد. حالا سى سال از انقلاب گذشته؛ وقتى سيصد سال بگذرد، كسانى كه ناظرند و اين حادثه‌ى عظيم را مى‌بينند، آنها حس ميكنند كه چه اتفاقى افتاده؛ چه پيچ عظيمى در تاريخ امت اسلامى، و فراتر از آن، در تاريخ بشريت، اتفاق افتاده. كار بزرگى شده؛ ماها بخشهاى كوچكى از آن را حس كرديم و لمس كرديم و ديديم و مى‌بينيم.

بيانات در ديدار جمعی از جانبازان قطع نخاعى‌- 6/7/90

اگر به مقطع اخير تاريخى كشورتان - قبل از انقلاب - نگاهى بكنيد، مى‌بينيد ما در حول و حوش اين پيچ تاريخى كه انقلاب آن را براى ما به‌وجود آورد، در چه وضعى بوديم؛ در اين صورت مى‌توانيم موقعيت كنونى خود را درست تشخيص دهيم. در آن مقطع، عصر استبداد و ديكتاتورى در اين كشور به عصر وابستگى تبديل شد. البته وابستگى كشور دفعتاً پيش نيامد، بلكه از اواخر دوران قاجار بتدريج وابستگى به اقتصاد و سياستهاى جهانى و دولتهاى بيگانه با دادن امتيازات پى‌درپى به خارجيها - كه به زيان ملت ايران بود - شروع شد. بعد وقتى دوران استبداد به‌خاطر نهضت مشروطيت و قضاياى ديگر ضعيف گرديد، ناگهان عَلَم شوم و ننگين وابستگى در حكومت پهلوى بلند شد؛ يعنى حاكميت سياستهاى وابسته و قراردادهاى تحت فرمان و حاكمان و شخصيتهاى سياسىِ دست‌نشانده و گوش به فرمان خارجى؛ البته ديكتاتورى هم در آن بود و روزبه‌روز خطرناكتر و مدرنتر و سخت‌تر هم مى‌شد. انقلاب در چنين شرايطى به پيروزى رسيد؛ يعنى ملت ايران در آنِ واحد حركت عظيمى را شروع كرد كه هم عليه ديكتاتورى و استبداد و حكومتهاى خودكامه‌اى بود كه قرنهاى متمادى بر اين كشور حاكم بودند، و هم اين حركت بر ضدّ وابستگى، دست‌نشاندگى، گوش‌به‌فرمان‌بودن و تابع قدرتهاى بيرونِ اين مرزها قرار داشتن بود. انقلاب در مقابل اين دو عارضه كه براى كشور ما بسيار عميق و ديرين و خطرناك بود، پنجه‌درپنجه انداخت. لذا كار انقلاب دشوار بود.

بیانات در ديدار جمعی از دانشجویان زنجان-22/7/82

دنيا در حال يك پيچ تاريخى است. ملت عزيز ما، ملتهاى مسلمان، امت عظيم اسلامى، ميتوانند نقش ايفاء كنند. اينجاست كه اسلام، تعاليم اسلام، روش اسلام به كار نياز مردم دنيا مى‌آيد؛ و اينجاست كه نظام جمهورى اسلامى ميتواند الگو بودن خودش را براى همه‌ى مردم دنيا اثبات كند.

بيانات در اجتماع بزرگ مردم كرمانشاه‌-20/7/90

 

عزيزان من! كشور شما و ملت شما در يك پيچ خطرناك تاريخى در حال حركت است. سى سال است ما داريم اين پيچ را طى ميكنيم. به نقاط خطرناك، خطرخيز رسيديم، از آن عبور كرديم؛ لكن تمام نشده. اين نقطه‌ى حساس تاريخى فقط مربوط به تاريخ ايران نيست، مربوط به تاريخ امت اسلامى است. امت اسلامى كه قرنهاست دچار ركود است، مورد تحقير است، دچار عقب‌ماندگى از كاروان تمدن است، دچار برخى يا بسيارى حكام و زمامداران فاسد و ديكتاتور است، امروز نوبت اين فرا رسيده است كه امت اسلامى خود را از زير بار اين همه مشكلات، اين همه آلودگى‌ها، اين همه گرفتارى‌ها خلاص كند. ملت ايران قدم بزرگ اول را برداشته است.

بيانات در ديدار جهادگران بسيج سازندگى‌-31/6/89

بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است. امروز نه ماركسيسم جاذبه دارد، نه ليبرال‌دموكراسى غرب جاذبه دارد - مى‌بينيد در مهد ليبرال‌دموكراسى غرب، در آمريكا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف ميكنند به شكست - نه ناسيوناليستهاى سكولار جاذبه‌اى دارند. امروز در ميان امت اسلامى، بيشترين جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مكتب وحى؛ كه خداى متعال وعده داده است كه مكتب الهى و وحى الهى و اسلام عزيز ميتواند بشر را سعادتمند كند. اين يك پديده‌ى بسيار مبارك و بسيار مهم و پرمعنائى است.

اين پيچ تاريخى‌اى كه گفتم، عبارت است از تحول از سيطره‌ى چنين ديكتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى؛ اين پيش خواهد آمد؛ استبعاد نكنيد.

بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی «جوانان و بيدارى اسلامى»

شرائط گيتى حساس و جهان در حال گذار از يك پيچ تاريخىِ بسيار مهم است. انتظار ميرود كه نظمى نوين در حال تولد يافتن باشد. مجموعه‌ى غيرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ى جهانى را در خود جاى داده است و ميتواند در شكل‌دهى آينده نقشى بزرگ ايفاء كند. تشكيل اين اجلاس بزرگ در تهران نيز خود حادثه‌اى پرمعنا است كه بايد در محاسبات به كار آيد. ما اعضاء اين جنبش با هم‌افزائى امكانات و ظرفيتهاى گسترده‌ى خود ميتوانيم براى نجات جهان از ناامنى و جنگ و سلطه‌گرى، نقشى تاريخى و ماندگار بيافرينيم.

بیانات در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران-9/6/91

مردم ما با تنِ خودشان جانها را كف دست گرفتند و در خيابانها وسط ميدان آمدند و توانستند تحولى ايجاد كنند كه مسير تاريخ منطقه را، بلكه به يك معنا مسير تاريخ جهان را تغيير داد. امروز بار ديگر مردم در صحنه هستند. حضور مردم در صحنه، گره‌هاى ناگشودنى را، قفلهاى بازنكردنى را باز كرد. كى فكر ميكرد عوامل آمريكا و صهيونيسم در منطقه، يكى پس از ديگرى سقوط كنند؟ كى فكر ميكرد دستى هست كه بتواند اين بتها را بشكند؟ اما اين دست، بود. اين دست، دست ملتها بود. همه بايد به امت اسلامى با اين چشم نگاه كنند. امت اسلامى چنين دست مقتدرى دارد؛ آن هم با اتكاء به ذكر الهى، با گفتن تكبير، با گفتن نام خدا و آوردن ياد خدا، اين نشاط و اقتدار را پيدا كردند و اين كار را كردند؛ كار عظيمى است.

امروز دنيا دارد يك بخش مهمى از تاريخ خود را ميگذراند. ما بايد در اين فصل، در اين بخش، در اين مقطع، خيلى بهوش باشيم، خيلى مراقب باشيم؛ بفهميم چه كار داريم ميكنيم. اگر در بين خودمان كدورتها و بددلى‌ها و بدجنسى‌ها و ناسازگارى‌ها وجود داشته باشد - چه بين آحاد مردم، چه بين مسئولين و مردم، چه بين مسئولين با يكديگر - نخواهيم توانست به اين وظائف بزرگى كه امروز متوجه به ماست، عمل كنيم. اين يك توصيه‌ى مهم است، يك ضرورت اصلى است.

خطبه های عید سعید فطر 90

عرصه، عرصه‌‌‌ى حركت عمومى و ماندگارِ تاريخى ملت است. از لحاظ تاريخى، حركت امروز ما يك حركت ماندگار است. يعنى سرنوشت ايران را امروز ملت ما شايد براى قرنها دارند رقم ميزنند و معين ميكنند. هميشه چنين موقعيتى پيش نمى‌‌‌آيد؛ در همه‌‌‌ى مقاطع تاريخى، اين وضعيت پيش نمى‌‌‌آيد؛ در زمان ما خوشبختانه پيش آمده. اين انقلاب، كشور را و ملت را در معرض يك حركت مؤثرِ ماندگارِ طولانى و تاريخى قرار داده.

بيانات در دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شركت‌های دانش‌بنیان

عرصه، عرصه‌‌‌ى حركت عمومى و ماندگارِ تاريخى ملت است. از لحاظ تاريخى، حركت امروز ما يك حركت ماندگار است. يعنى سرنوشت ايران را امروز ملت ما شايد براى قرنها دارند رقم ميزنند و معين ميكنند. هميشه چنين موقعيتى پيش نمى‌‌‌آيد؛ در همه‌‌‌ى مقاطع تاريخى، اين وضعيت پيش نمى‌‌‌آيد؛ در زمان ما خوشبختانه پيش آمده. اين انقلاب، كشور را و ملت را در معرض يك حركت مؤثرِ ماندگارِ طولانى و تاريخى قرار داده.

بيانات در دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شركت‌های دانش‌بنیان

 





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:,

] [ 11:51 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه