نگاهي به انگيزه ها و پشت پرده هاي تخريب موج بشارت ظهور /وقتي نقد يك كتاب حقايق را برملا مي كند!

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

در طي روزهاي گذشته شاهد بوديم كه بحث بشارت نزديكي ظهور بصورت نادرستي مورد نقد و البته تخريب شديد حجت الاسلام جعفريان و همفكرانش قرار گرفت ، هرچند اوج بي انصافي و ضعف سخنان وي موجب شد كه بيانات ايشان تقريباً همراهي در فضاي فرهنگي جامعه نداشته باشد و در مقابل ، واكنش مناسبي در تخطئه اين حركت غيرفرهنگي و غيرعلمي در فضاي رسانه اي شكل بگيرد ، البته بايد در نظر داشت كه اين تقابل در قالب رويارويي موج بشارت ظهور و موج انكار بخوبي قابل انتظار و پيش بيني بود. ما برآنيم تا ضمن بررسي اين مسئله نگاهي به روي ديگر قضيه داشته باشيم ، نقد ملايم همراه با تحسين آقاي جعفريان به محقق منحرفي چون مدني تنكابني و هجمه شديد او به خط اصيل انقلابي بشارت.

چند روز پس از سخنراني حجت الاسلام پناهيان در محضر ولي امر مسلمين(مدظله) كه ايشان در بخش پاياني سخنانشان ، بحث نزديكي ظهور و ارتباط آن با تحولات جاري جهان را مطرح كرده و بشارتهاي متعددي دادند ، حجت الاسلام جعفريان طي يادداشتي در سايت بازتاب به طور كم سابقه اي به اين مباحث و استاد پناهيان هجوم آورد و تخريب ها و توهين هاي مكرري را چاشني كار خود كرد.


 

اما سئوال اينجاست كه انتقاد آقاي جعفريان تا چه اندازه از افكار سياسي و حب و بغض وي نشات مي گيرد و ايشان در رد نظريه نزديكي ظهور چقدر به اقامه ادله علمي و طرح مباحث روايي مهدويت رو آورده است ، آيا وي در خوشبينانه ترين حالت ، فارغ از بحث منطقي و روايي ظهور تنها از نقطه نظر تاريخي و آن هم با عينك بدبيني به ماجرا مي نگرد و يا در بحث چالشي نزديكي ظهور ،   با ارائه ناقص مباحث تاريخي ، فرصتي براي تخريب هاي سياسي مي جويد؟ آيا حجت الاسلام جعفريان براستي و علي رغم وجود اين همه نشانه ها ، دلائل و بشارتهاي بزرگان نمي تواند بشارت نزديكي ظهور را باور كند و يا اينكه ماجرا چيز ديگريست؟ آيا ديدگاه روشن بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين پيرامون ظهور و مقدمه ساز بودن انقلاب براي اين امر عظيم چه نسبتي با متمهدي هاي دروغين تاريخي در انديشه آقاي جعفريان دارد ؟

اصولاً آقاي جعفريان چه ديدگاهي پيرامون انقلاب اسلامي دارد ، در مطالبي كه منتسب به ايشان است و تا كنون هم مورد تكذيب قرار نگرفته است حمايت و تاييد نسبتاً آشكاري را از ايشان پيرامون انجمن منحرف حجتيه شاهد هستيم ، انجمني كه به طور آشكارا در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي روياروي انقلاب ايستاد و مغضوب حضرت امام(ره) و دلسوزان نظام شد ، ايشان در کتاب «جریان­ها و سازمانهای سیاسی مذهبی ...» به تلویح نزدیک به تصریح انجمن حجتیه را تطهیر و از مشی غیر سیاسی و غیر انقلابی آنان حمایت کرده است ، ايشان همچنين در جواب درخواست يكي از خبرنگاران براي مصاحبه اي پيرامون انجمن حجتيه چنين برمي آشوبد :

برای چی؟ می­خواهید انجمن را بکوبید؟ شما اصلاً می­دانید انجمن که بوده و چه کرده؟ چه خدماتی کرده؟ به "رؤسایت" بگو حاضرند من فلان مطلب را راجع به انجمن بگویم و چاپ کنند؟ به "رؤسایت" بگو حاضرند فلان سند مربوط به سال ۵۵ را چاپ کنند؟

رسول جعفریان حاضر نشد علیه انجمن حجتیه حرف بزند

ايشان همچنين در نقد تخريبي بيانات حجت الاسلام پناهيان به تمسخر بحث " قواعد ظهور " مي پردازد ، در حالي كه قواعد ظهور بحثي عقلاني است كه ريشه اي روايي دارد و  برخلاف نشانه ها و حوادث ظهور كه امكان بداء و تغيير در آنها وجود دارد بداء ناپذير بوده و  به همين دليل در بحث نزديكي ظهور ، قابل اطمينان تر از نشانه هاي ظهور مي باشد ، البته در اين مسئله نمي توان خرده اي بر ايشان گرفت ، زيرا ايشان متخصص تاريخ اسلام است و تخصصي در بحث مهدويت و ظهور ندارد ، هرچند حجت الاسلام جعفريان افراد مورد نقد خويش را مدام به بي تخصصي متهم مي نمايد.

انكار نزديكي ظهور توسط حجت الاسلام جعفريان

علي رغم فرمايشات بسياري از بزرگان

و اما در بحث نزديكي ظهور  كه به شدت مورد نقد و نفي آقاي جعفريان قرار دارد تا جايي كه وي علي رغم آموزه هاي ديني پرداختن به آن را نادرست و زمينه ساز افتضاحات تاريخي مي داند ، ايشان توضيح نمي دهد كه آيا پيرامون بشارتهاي صريح بزرگاني چون آيت الله بهجت نيز چنين ديدگاهي دارد ، بشارتهايي كه محصور در يك يا چند عالم نيز نمي شود.

 

 


 



ظهور صغري در كلام علماء و بزرگان

حجت الاسلام جعفريان در ادامه به بحث " ظهور صغري " مي پردازد و آن را بحثي من درآوردي و نادرست مي داند در حالي كه بحث ظهور صغري به طور مستقيم در كلام عالماني چون آيت الله     حسن زاده آملي و آيت الله مكارم شيرازي و ... حداقل از يك دهه قبل وجود داشته است .

آيت الله حسن زاده آملي :

قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران "ظهور صغرای حضرت بقیه الله الاعظم" و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداه میباشد.

آيت الله مكارم شيرازي :

همانطور که برای حضرت مهدی علیه السلام یک غیبت صغری و یک غیبت کبرا است یعنی درست مانند آفتاب وقتی می خواهد پنهان شود ابتدا قرص خورشید پشت افق پنهان می شود ولی هوا نیمه روشن است و کم کم این روشنایی برچیده می شود و تاریک می شود,برای ظهورش هم یک ظهور کبرا و یک ظهور صغرا است مانند موقعی که آفتاب می خواهد طلوع کند قرص خورشید هنوز پیدا نشده اما هوا نیمه روشن است و بعد خورشید دیده میشود .

مرحله غیبت ایشان در دو مرحله واقع شده است و ظهور ایشان هم ظهور صغرا و هم ظهور کبرا دارد .


در ظهور صغری توجه مردم به امام زمان علیه السلام زیاد می شود و همه جا صحبت از امام زمان علیه السلام است و جلسات امام زمان علیه السلام پرشور می شود و بحث های امام زمان علیه السلام همه جا را می گیرد

فصلنامه علمی -تخصصی ویژه امام مهدی علیه السلام سال دوم شماره پنجم پاییز 81

و همچنين بطور غير مستقيم  بحث ظهور صغري را  مي توان در كلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري مشاهده كرد :

 




امام خميني(ره) :

انقلاب ما آغاز نهضت جهاني اسلام به پرچمداري حضرت حجت(ع) است

گويي جهان مهيامي شودبراي طلوع آفتاب ولايت ازافق مكه مكرمه و كعبه آمال محرومان و مستضعفان

امام خامنه اي(مدظله) :

 

 

تحقق کامل وعده الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوین اسلامی در راه است...

 

ما آن وقتى مى‌توانيم حقيقتاً منتظر به حساب بياييم كه زمينه را آماده كنيم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمينه بايد آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل كردن به احكام اسلامى و حاكميت قرآن و اسلام است. اولين قدم براى حاكميت اسلام و براى نزديك شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسيله‌ى ملت ايران برداشته شده است؛ و آن، ايجاد حاكميت قرآن است.

تناقض در عمكلرد جعفريان

از  نقد ملايم تحسين آميز نويسنده منحرف تا تخريب شديد روحاني انقلابي

 



حجت الاسلام جعفريان در نوشته اي ديگر به كتاب م‍‍‍‍‍‍ژده ظهور سيدسليمان تنكابني مي پردازد و نقدي ملايم همراه با تحسين بدان وارد مي داند و وي را داراي دلی پاك و فقط به دنبال ظهور توصيف مي كند در حالي كه نويسنده اين كتاب موارد انبوهي از مطالب خرافي و نادرست و عقايد باطل در نوشته هاي خود دارد  :

حالا ساعت سه و نیم بامداد دوشنبه 20 شهریور 91 است و  طی این چند ساعت، فرصتی شد تا کتاب مژده ظهور را که در دو مجلد توسط یک طلبه تنکابنی به نام سید سلیمان مدنی نوشته شده مرور کنم. این اثر حوالی سالهای 1380 تا 1383 و شاید موادی از آن پیش از آن تاریخ فراهم شده و چنین بر می‌آید که نویسنده، امر ظهور امام زمان (ع) را بسیار قریب، یعنی در همان سالها می‌دانسته است.

ظاهر کتاب نشان می‌دهد که پشت سر آن، فکر ساده‌ بی آلایشی نهفته است که تلاش کرده در پرتو تحقیق اما در چهارچوب پیشگویی‌ها و خوابها که آنها را به نیکان و پاکان نسبت داده، نشان دهد که ظهور به همین زودی خواهد بود و تمامی شواهد و قرائن از همه جای کائنات دال بر آن است.

حقیقت آن است که برخی از این افراد که غور در این مباحث می گردند و فقط نشانه شناس بودند، گاه  آن قدر دل پاکی داشته و دارند (شاید گاه هم ناپاک) که بسا خود به فکر بابیت و مهدویت هم می‌افتند مخصوصا اگر اسمشان احمد و علی محمد با نام پدر عبدالله و آمنه و اینها باشد که با جزئی تطبیقی با برخی از نقلها، می‌تواند مصداق این حرفها باشد. اما این نویسنده علی الحساب در اندیشه ظهور حضرت است و برای اثبات آن به هر دری می‌زند.

در واقع یک ویژگی این کتاب، تلفیق همه نوع اطلاعات زمین شناسی و جوی و غیر طبیعی با نقلهای دینی و محاسبات نجومی و استفاده از کشف و شهود و شعر و ادب شاه نعمت اللهی و موارد مشابه دیگر است...

در حالي كه به اذعان ايشان اين كتاب پر است از نقل خوابها و پيش گويي ها و پيش بيني هاي عجيب و غريب و البته دقيق كه مصداق توقيت كامل و قطعي مي باشد اما جناب جعفريان برخلاف تهمتهاي خود به پناهيان نه تنكابني را  زمينه ساز فرقه بابيت مي داند و نه  حرفهاي او را مشتي لاطائلات و بافتني ها مي شمارد ، نه توقيت هاي مكرر او را تقبيح مي كند و نه او را دروغگو خوانده و به دهها اتهام ديگر متهم مي سازد ، در حالي كه مي دانيم افكار شخصي چون تنكابني تا چه اندازه منحط و منحرف است ، كسي كه حكومت جمهوري اسلامي را حكومت روحانيون و حكومت ظالمي مي داند كه يك سال قبل از ظهور توسط سيدخراساني برخواسته از چين و شعيب افغانستاني ساقط خواهد شد و البته دراین ميان مي توان شباهتهايي در تمايل به انجمن حجتيه و افكار تنكابني پيرامون انقلاب اسلامي مشاهده كرد.


استناد به خوابهاي مكرر ،  ستاره شناسي هاي آنچناني ، پيش گويي ، توقيت و ... كه دهها مورد در كتاب مزده ظهور وجود دارد ، هيچكدام انتقاد جدي جعفريان را برنمي انگيزد.

بررسي عملكرد آقاي جعفريان در فتنه 88 و مواضع  تخريبي او در برابر دولت احمدي ن‍ژاد نيز به تنهايي بسياري از سئوالات را پاسخ مي دهد ، اما نكته اينجاست كه  آيا جعفريان تنها اعتقادات هرچند غلط خويش را بيان و به تبع آن تخريب مي كند يا اينكه ايشان دانسته يا ندانسته به نمايندگي از جبهه اي در حال رويارويي با بحث نزديكي ظهور است ، جبهه اي كه از مدني تنكابني تا انجمن حجتيه تا ساكتين و عاملين فتنه و منكران نزديكي ظهور  را در خود دارد و البته  رويارويي اين دو جريان ناگزير است و بطور حتم در آينده اي نزديك  و با هويدا شدن نشانه هاي شفاف تر ظهور در سطوح بالاتري رخ خواهد داد ، آري روايات شريف اين تقابل را پيش بيني كرده اند ، رويارويي غم انگيزي كه حتي تا محضر امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:,

] [ 12:57 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه